02.09.2011

Politikk og sånn

"Ingen bør jobbe som lærere hele livet. Det er ikke sunt".
Meg selv, muligens allerede en utdatert lærer. Bildet er fra da jeg vendte tilbake etter mammaperm, og innlegget Back to school finner du her.
Lure, lure FrP-politikern som klarte å lire dette av seg på Utdanningsforbundets paneldebatt. At Høyre fulgte opp med å si at FAU er skolens ledende organ imponerte heller ikke. Faktisk så lite at mannen ødela for meg og blogginga mi, okkuperte dataen, hamret løs på tastaturet og sendte en mail. Egentlig var den så underholdende at jeg burde gjengitt den her.

Men jeg nøyer meg med å spørre om noen har forslag til hva jeg skal bli når jeg ikke kan være lærer lenger. Og hvor mange år kan jeg egentlig være lærer før det er over og ut for meg? Eller er det for sent allerede?

Kjør debatt!

5 kommentarer:

  1. Hei! Jeg fant bloggen din helt tilfeldig, og falt pladask for måten du skriver på. Synes du skal være lærer så lenge du selv brenner for jobben, for det er etter min mening sånne lærere barna våre trenger. Er jo ikke nødvendig å bruke tid og energi på å bry seg om hva en bedreviter sier.STÅ PÅ! Klem fra Heidi.

    SvarSlett
  2. Hihi! Eg synest du bør bli politikar etterpå;)

    SvarSlett
  3. Du må ikke høre på Frp! Helt enig med Heidi her oppe som sier at så legne du brenner for jobben, skal du holde ut:-)Du trengs der!

    Politiker er jo ellers en god idè! Så kan du gjøre hverdagen lettere for oss andre lærere :-)Vi trenger VELDIG MYE PENGER til flere stillinger!! Og to nye/totalrenoverte barneskoler!!

    Ellers er det ikke bare lett... Jeg innser at mitt "lærerlys" ikke kommer til å brenne i 30 år til. Har derfor prøvd å søke diverse jobber, men utdanningen harmonerer ikke med de ledige jobbene... Innser at jeg kanskje burde hatt 3-årig høyskoleutdannelse innen administrasjon og/eller økonomi... Eller bibliotekarutdannelse eller arkivarutdannelse...

    Lykke til som lærer! Det er nok der du skal bli :-)

    SvarSlett
  4. Eg ser føre meg at du er ein engasjert og sprek lærer, som brenn for jobben sin. Og når du er nok likedan når du er 62 ;)

    SvarSlett
  5. hei og hå! Er lærer selv- elsker det. MEN jeg tror alle- også lærere har godt at et "permisjonsår" innimellom, dvs et år der de kan lade opp, studere, få nye impulser,bli litt kastet rundt. Læreryrket er det ultimate yrket når du får puste innimellom. utpust-innpust. FINE BLOGGEN du har!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...