08.05.2011

Konsentrasjonsproblemer

På fredag så jeg en dame som jeg så veldig gjerne skulle ha tegna. Hun var 60-65 år, grått halvlangt hår, store øyne, briller, jakke, bukser som var mer enn en anelse for korte, sokker som var godt dratt opp på leggen, fotformsko (vet egentlig ikke helt hva det er, men det må ha vært det hun hadde på), og en veske på fanget. Hun satt på banen sammen med meg.

Veska var fylt med bøker og en walkman. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så en walkman. Men hun hadde en. Og jeg syns det var så koselig å høre på lyden av kasetten som spratt ut fordi hun måtte bytte side. Og lyden av spoling. Det mest fantastiske med dama var at hun hadde de kuleste koss-øretelefonene. Hun var så fin.

Så nå har jeg prøvd å tegne henne. Og jeg innser hvor vanskelig det er å tegne noe som skal ligne på noe jeg har sett. For jeg vil ha det riktig, og jeg vet hvordan hun så ut. Og jeg vet hva jeg vil tegne. Men det er ikke det blyanten tegner. Også ødela jeg alt ved å sikle på tegninga fordi jeg konsentrerte meg sånn. Jeg klarer tydeligvis ikke å a) konsentrere meg, og b) holde munnen igjen, samtidig. Nice.

7 kommentarer:

  1. Høres ut som et fint øyeblikk. :)

    Jeg har ikke sett en walkman på lenge, men her om dagen så jeg en mann med en discman....i ene forlommen på stram jeans... ;)

    SvarSlett
  2. Fantastisk :)
    Du teikna ho uansett du, iallefall såg eg ho føre meg :)

    SvarSlett
  3. Den fine beskrivelsen av henne ga hvertfall et lite bilde i mitt hode. Gleder meg til å se resultatet, for det viser du vel til oss lesere? :)

    SvarSlett
  4. Du får ta bana på same tid ein annan dag, og håpa du treff ho att. Walkman altså, ikkje verst!! ;)

    SvarSlett
  5. Nå vet jeg hvordan hun ser ut. Så herlig med sånne damer, sånne øyeblikk, sånne dager!

    SvarSlett
  6. *koser meg med at eg også veit korleis denne dama ser ut*

    SvarSlett
  7. Hi hi, håper du deler den ferdige tegningen med oss! (og at du klarer å holde munnen lukket på neste forsøk;-))
    Nettene dine er forresten ankommet heimen! SÅ fornøyd!!!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...