20.04.2011

Hytteliv #2: Familien min

Mamma og pappa.


Mamma kan lese en bok uten å ense at det er 10 andre på hytta som lurer på om det ikke snart er på tide å spille yatzy. Går milevis på ski, vanskelig å skjønne at vi er i familie i grunn. Kokkelerer og strikker.

Pappa: Nuppekongen i yatzy, dog elendig til å trille terninger. Motorsager ned trærne som står i veien for mamma. Glad i kosegenser'n. Sovner ikke mens vi spiller yatzy, men det er jammen ikke langt unna heller. Skal ikke gå glipp av noe, og er observert på hele 7 ulike hytteturer med "Halvbroren". Ble ferdig til slutt.

Søster K+E:


Rastløs ungdom. En gang fikk søster K 100 kroner hvis hun var stille i en time. En investering sies det. Nyforelska og lever på luft/stratos og kjærlighet.

Søster K+M:


De mest aktive. M går to runder på ski, på den tida vi går en. Søster'n er ganske ulik meg, og er observert med rettetang mer enn en gang etter vi fikk strøm.

Bror S+K:


Har vistnok ikke vært her nok til å innarbeide noen spesielle rutiner. Men det kom meg for øret at Lillebror S i en alder av 20 år var flink til å lage flaskebane (klapp, klapp). På forespørsel over hva han likte, fikk jeg lista på tegninga tilbake.

Også var det oss da:


Ny hyttebok, og jeg stjal den første siden til tegning:



(Dårlige mobilbilder, men tar ikke med scanner'n på fjellet. Det får være måte på..)

7 kommentarer:

  1. Så flotte tegninger. Håper at dere enten er veldig gode venner eller at hytta er stor nok. Ja, begge deler forsåvidt.

    SvarSlett
  2. Du er helt rå! Og tar hele gjengen på kornet. Moro at du viderefører Mortens "strek"!! Hils hele gjengen.Kjersti

    SvarSlett
  3. Herlig! Ha ei fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  4. Fantastiske tegninger! Lurer på hva nuppekonge er jeg da.......

    SvarSlett
  5. Supert!
    Jeg ønsker meg også sånn tegning av vår familie i vår hyttebok på vår hytte!
    Men vi har verken hytte eller bok..
    :(
    Ser ut som dere har det deilig.
    :)

    SvarSlett
  6. God hyttepåske til dokke!
    Artig presentasjon av familien :)

    SvarSlett
  7. Knalltegninger!! Du er flink, altså!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...