27.03.2011

Kommunikasjonskurs takk

I nærmere 3 måneder har vi visst endel av sommerprogrammet 2011. Vi er generelt dårlig til å planlegge ferier, da begge har en lang ferie og ikke trenger å tenke på tider forskjellige ting skal skje. Men i år har vi en plan. En Danmarksplan. Vi var på samme sted i fjor, og ser frem til å dra tilbake. I fjor pussa vi opp alt samtidig som vi dro på ferie, så den ene uka var stort sett den jeg og mannen hadde sammen. Resten var mannen utplassert i kjip-leilighet-med-stort-(ubrukt)-potensiale mens jeg dro med meg barna hitogdit. Helst ikke hjem.
Dette er en del av sommerferien 2011, men hva mer?

Det skal bli ekstra deilig med ferie i år da vi ikke skal pusse opp mer enn noen småting her og der som vi ikke har blitt ferdig med. Vi tenkte at vi kunne bevilge oss litt mer ferie enn å bare reise ned til Danmark, være en uke, også dra opp igjen. Og her kommer vi til problemet vårt. Vi har begge vært enige om at vi skal reise "oppover" etter feriehusoppholdet er over. Men så har vi tydeligvis ikke sagt hva vi mener med oppover. For her sitter vi og skal bestille båtbillett og skjønner ikke hva den andre har tenkt på. (Og er det mulig å ikke tenke det samme som meg?) Jeg skal nemlig til København og oppover svenskekysten, mens mannen min skal reise oppover i Danmark og ta ferje fra Fredrikshavn.

Lurer på om jeg må begynne å snakke t-y-d-e-l-i-g-e-r-e? Og kan jeg dra til København mens mannen tar med barna oppover i Danmark?

9 kommentarer:

  1. Det spørs jo litt hvor i Danmark dere er for hva som er mest naturlig oppover.

    Forøvrig synes jeg, egentlig uansett hvor dere er, at København frister mer enn Fredrikshavn.

    SvarSlett
  2. Oppover og København,- da kan dere innom Experimentarium. Glimrende sted.
    :)

    SvarSlett
  3. Hihi, kommunikasjon er vanskelig. I know, jeg jobber med det ;-)

    Danmarksferie høres utrolig deilig ut, uansett hvor det viser seg at "oppover" blir.

    SvarSlett
  4. Kommunikasjon er virkelig vanskelig. Gi beskjed når dåke har funne ei løysing på dette problemet (les: når du har overtalt mannen om at Køben og sverige er det beste alternativet) :)

    SvarSlett
  5. Vi pleier å ha hele sommeren spikra i januar, men ikke i år. Legoland vurderes, Sør-Frankrike likeså. Den kjipe (jeg), mener at i år blir det sikkert supersommer her hjemme og det ikke er noen grunn til å bruke penger på å dra lenger enn til hytta i Drøbak...

    SvarSlett
  6. hehe.. ja, ikke alltid like greit å kommunisere, særlig når begge er overbevist om at man snakker om samme sak.. ;)

    SvarSlett
  7. Så lenge dere begge er enige om at oppover er nordover, er det jo bare en liten kommunikasjonssvikt, ikke en grunnleggende realitetsoppfattelse. Jeg kjente en gang en fyr som ikke var enig i at nord alltid var opp. Det kom nemlig an på hvordan man holdt kartet og hvordan topografien var. Lykke til med ferieplanlegging...

    SvarSlett
  8. Ha ha ha, jeg stemmer for det siste! Du drar til Køben, resten kjører gjennom Danmark og hjem via Fredrikshavn ;-)

    SvarSlett
  9. Som noen nevner lenger oppe her så er det ikke helt logisk at det med "oppover" menes rakt åt høger (øst, ca 2,5 times kjøring) fra Esbjerg til København for så å endelig kjøre oppover...

    Tror jeg påtar meg kartlesinga i framtiden...

    - Gubben

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...