19.03.2011

Dilemma

Jeg er sta som et beist. Det er mannen og.Kanskje enda staere faktisk. Men nå har vi har endelig funnet en felles positiv greie å bruke staheten på. Nemlig ikkespisegodteri-greia. Det begynte i oktober som et veddemål om hvem klarte å holde seg unna godteskåla lengst. Taper`n må betale spa til vinner`n og passe barna mens vinneren skal bli gnidd inn med oljer. Vi er sta. Og jula kom. Da bevilget vi oss feriefri.

Det beste jeg vet er kindereggsjokoladenisser. Men innen vi hadde bevilget oss feriefri var kindereggsjokoladenissene utsolgt. Jeg saumfarte butikk på butikk, hyllemeter på hyllemeter. Det var tomt. Og jeg var trist. Så var jula forbi. Og på`n igjen med veddinga. Jeg skal da ikke være dårligere enn min mann.


Så kom dagen idag og jeg var i butikken for å handle mat. Møter på en pall med kindereggsjokoladepåskeharer. De roper på meg. Og de er sikkert like gode som nissene. Livredd for at de skulle bli utsolgt havna det en oppi kurven min. Nå sitter jeg her med kindersjokoladeharen min.

Alternativ 1: Spise den og late som ingenting.
Alternativ 2: Si fra, blafre med øyevippene og sende inn "Fritak fra godteriavtale-skjema".
Alternativ 3: Bestikke mannen
Alternativ 4: Kjøpe en sjokolade til han og, og si at i dag kan han få fri fra avtalen.
Alternativ 5: Spise, innrømme og kjøpe spa.

Noen som ser noen andre løsninger?

5 kommentarer:

  1. Siden dere hadde fri i jula, er det jo på sin plass med påskefri også. Man mååå jo bare spise påskeharesjokolade i påsken! Litt kjipt at påsken er så sein i år da...

    SvarSlett
  2. :)
    Alternativ 5: kjøpe en til, søke om påskeaftenveddemålsfri, så kan dere ha hver sin i påsken?

    SvarSlett
  3. Alternativ 6: Sende den til en ammende mamma med søtsug ut av ville skogen!! Leneklem

    SvarSlett
  4. Spar den til påske. Da å dere da ha fri igjen? Og mens du er i farta, kjøper du sånne påskeegg fra Freia også. De er jo sååå gode! Whatever u do, ikke innrøm noe nederlag for mannen! Never! ;-)

    SvarSlett
  5. Spør om lov... ;)
    Altså et unntak fra avtalen. Han MÅ jo si ja. Overbevis ham!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...