21.01.2011

Leserspørsmål

Sånn ca hvor gammel er man når man kan velge mellom all mulig god is i frysedisken og velger å komme hjem med tress-is? Jeg mener at man er omtrent urgammel, men min mann (bittelitt eldre enn meg, men akk så gammel allikevel) er av en annen oppfatning.

Jeg vet jeg har endel lesere som er litt eldre enn meg, hva spiser dere når dere skal kose dere en lørdagskveld? (Godteri er selvfølgelig ikke et alternativt da vi stadig har et veddemål ingen skal eller vil tape)

Kjør debatt!

13 kommentarer:

  1. Hehe jeg er "bare" 28 år, men hadde nok valgt noe annet enn tress. Tress er godt det (uten sjokolade), men da til dessert og ikke når man skal kose seg ekstra!

    SvarSlett
  2. Vi spiser IKKE tress. Men krokanis er kanskje ikke mye mindre gammeldags? Vi ELSKER krokanis!!!! Vi sjonglerer litt med B&J, Kulinaris eller andre merker. Og så er det Sørlandschips, da. Tja. Is og potetgull. Hm....

    SvarSlett
  3. Eg er eldre enn deg! Er tressis gammelmanns-is?? Kva med krokanis da? Er det oldis-is??
    Kva oss gamlinger koser oss med på lørdagen? Jo, vi er så moderne at vi kjører på med slike nymotens retter som pizza og taco (sjekk på nettet, så finn du sikkert oppskrift!)
    ;)
    Ha ein koslig lørdagskveld! ...hvis det går an å kose seg uten snop da?

    SvarSlett
  4. fra frysa liksom? Da er ikke alternativene så mange. Vaniljeis med nonstop og peanøtter eller krokanis. Men oftest så baker jeg noe til helgen. . . Mannen her kan også finne på å komme hjem med tress altså :)

    SvarSlett
  5. Jeg synes is er digg uansett. Det er mye snaddder med bjørnebær og eggelikør, yoghurtis med kirsebær og sånn - mye nam.
    Men klassikerene er tressis og krokanis. Gode minner fra mormor.

    SvarSlett
  6. Hvis mannen min får beskjed om å kjøpe lørdagsgodt i butikken, da kommer han hjem med en pose Bridgeblanding! Hvor gamlis er det!?! Bridgeblanding!..
    Hvis jeg skal spise noe godt som ikke er snop, liksom?
    FRUKTSALAT! Elsker det..

    SvarSlett
  7. Hvilket engasjement! Jeg vet jammen ikke hva som er mest gammelmannsis av tress og krokan. Selv liker jeg selvfølgelig begge deler. Når de blir servert hos mormor. Ville aldri funnet på å kjøpt det fremfor f.eks Dream mint-is. Skulle jo tru unge folk i gammel kropp eller gamle folk i gammel kropp skulle gå for smaken av after eight i is. Og Bridgeblanding! Hjelpes!

    SvarSlett
  8. Tress er urkjedelig. Men det hjelper neppe på mitt ungdommelige image om jeg forteller at den absolutte favoritten er rom-rosin...? Ellers er krokan og pistasj å foretrekke.

    SvarSlett
  9. Tress er trasige greier. Og krokanis? Yuk! Jeg er vel ikke noen hund etter is sånn i det hele tatt. Men en ting liker jeg: vanlig vaniljeis med godt tilbehør av typen friske jordbær og sjokoladesaus. Og banan split da! Det er godt!

    God helg til deg og dine, Silje :-)

    SvarSlett
  10. kva med å lage isen sjølv??? sist eg var på besøk og traff bøllepappa'n hadde han framvisning av ny ismaskin.. å det mangla heller ikkje på visjoner om alt som nå kunne verkeliggjeras....

    SvarSlett
  11. Haha, altså... hvis man står mellom krokanis og tress.. DA velger man tress.
    Men kun da!
    Det kan du hilse fra meg og si, og jeg blir 31 i år. Urgammel.

    SvarSlett
  12. Her måtte jeg hente inn eksperthjelp. Har ikke lest de andre svarene enda, skal gjøre det etterpå. Min mann, isstorspiseren, har følgende kommentar:
    Når man har så store barn at det er tress de ber om, og at det har vedvart så lenge at "tress" er synonymt med "is", og man faktisk har lært seg at kombinasjonen vanilje-jordbær-sjokolade er godt, nei bedre enn annen is, DA er du gammel nok.
    Sier min mann (som foretrekker krokan).

    Hva jeg kjøper? Ikke tress. Men er veldig glad i Dream med belgisk sjokolade. Og mange slags italienske iskremer. Og sorbet!

    SvarSlett
  13. oppfølgingskommentar fra isstorspiseren:
    han er en måned fra førti, prinsessa er to. ergo har han ikke lært å like tress enda.

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...