08.10.2010

Stjernene og oss

Etter altfor mange dager med regn, regn og regn, dukka endelig himmelen opp. Og der, bak tåken fant vi Melkeveien, stjernene og Jupiter. Bøllepappa`n er av type Nerd+ og fant frem en iphoneapp med stjernehimmelen. Med kompass og greier. Så, etter barna var lagt, slokka vi alt lys, gikk ut og titta. Pekte og funderte. Fant de gamle kjente stjernetegnene, og oppdaga mange nye. Holdt rundt hverandre og så stjerneskudd. Jeg fanga tre. Tre nye ønsker for fremtiden. Fint.

Men når Bøllepappa`n kommer med info a la: "Tenk at stjernene sendte lyset hit for tusener av år siden," ber jeg han være stille, for da blir universet svimlende stort.

Og jeg litt liten.

4 kommentarer:

  1. Gutta mine liker å snakke om universet og sånn. Men beggreper som uendelig er veldig vanskelig å fatte. For voksne også.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en veldig hyggelig familieaktivitet. ☺

    SvarSlett
  3. I sakens anledning: les Bjørn Eidsvågs tekst på "Mysteriet Deg".... Ha ei stjernefin helg!

    SvarSlett
  4. Fin läsning och mycket fina tankar hittade jag här.
    Tack!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...