05.09.2010

Salongsberusad

Salongsberusad er et av de fineste svenke ordene jeg vet om, og det var tilfeldigvis akkurat det vi var i går. Barna (og vi) er bortskjemte med barnevakter som bare vil låne selv om det ikke er noe spesielt. Og vi låner selvfølgelig bort.

Sånn ca en gang i året mesker vi oss i god mat og drikke på Smia i Oslo. Råstekt hval, tunfisksashimi, lotusblomstrot, skate, hjorteflatbiff, ølbrassert løk, pastinakkpure, karamellisert hvit sjokolade med pasjonsfruktsorbet... Med vinmeny! Et dykk ned i vinflaska for å se hverandre dypt inn i øynene og bare være to.

Se på stjernene. Oppdage nye stjerner. Utepils. Komme hjem. Sove til nærmere 12. Sen frokost. Dusje lenge. Hverdagsluksus. Savne.

Så hente de to skjønneste som har blitt bortskjemt med kos, leking, smurf og pizzabaking. Vi er heldige!

7 kommentarer:

  1. Sånn skal det være. Hørtes fint ut. Og du sier og tegner det så fint:)

    SvarSlett
  2. Så deilig!! Nyt.
    Jeg fikk spørsmål igår, fra min søte svigerinne, om de kunne få låne tvillingene en helg. Hva svarer man..... ; JAAAAAAA - når som helst!!

    SvarSlett
  3. Jammen er dere heldige! Og bra utnyttelse av fritida er det også, etter det jeg kan skjønne.

    SvarSlett
  4. Wow. Det hørtes jo bare helt perfekt ut. Og fint ord ja. Har aldri hørt det før jeg. :)

    SvarSlett
  5. Tusen takk! Vinflaska var ikke så full i virkeligheten, men noen kunstneriske friheter må man ta seg!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...