26.08.2010

Pling, pling, sykkelringeklokkealarm!

Myten om at det er bra å sykle mil etter mil fort, er punktert. Radiodamen er snill og forteller meg at det er galskap å sykle Birken. Ihvertfall hvis man har vondter. Og det har man vel hvis man kjenner etter? Har man ikke?

Hadde jeg meldt meg på, det kunne jo potensielt muligens ha skjedd, hadde jeg selvfølgelig lyttet til Radiodamen og meldt meg av sporenstreks. Man må da lytte til både kroppen og Radioen.

Jeg er uansett såpass oppegående at jeg hadde vett på å styre unna internetten på påmeldingsdagen. Så nå slår jeg meg på kneet og ler. For selvfølgelig visste jeg at dette ikke var bra. Det har jeg visst lenge. Det er bare ingen som gidder å spørre meg om slikt.

Men hvis noen hadde spurt, så hadde jeg svart at de polstra sykkelshortsrumpene bare kan ha det så godt når de er våte, kalde og kvalme, sitter fast i pedallåsesystemet, kælver over målstreken og vil hjem.

6 kommentarer:

  1. Hihi! Enig med deg, dei kan bare ha det så godt!

    SvarSlett
  2. He he, jeg holdt meg også unna internett på påmeldingsdagen, og godt er det, ellers hadde jeg sikkert meldt meg på! Eller kanskje ikke....

    SvarSlett
  3. Og bare tenk på all kumøkka de får mitt i fleisen! I fjor var det så sølete at flere blei skikkelig sjuke (les veldig vondt i magen sagt på en pen måte) på grunn av kumøkk. Usj. ;-)

    SvarSlett
  4. Sykler hver dag jeg...et par mil...i all slags vær... men sånn felleserjegikketøffsykling... er ikke noe for meg....

    SvarSlett
  5. Hihi...
    Nu får du ursäkta en okunnig svensk dame men cyklar man Birkebeinerrittet som i Birkebeinarrennet på skidor?

    SvarSlett
  6. Det er ikke samme løypa tror jeg. Skituren er rundt 5 mil og sykkelturen nesten 10. Begge deler er uaktuelt.

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...