13.07.2010

Et hytteliv

Årets tur på familiens sommerhytte er i gang. Et par ting er som de alltid har vært, og sikkert alltid kommer til å være.

-Kaffe og kjeks på morra'n. Noen av familiemedlemmene skal på død og liv være usedvanlig aktive. De både jogger og tar ned flaggstanga på tom mage. Jeg er et må-ha-mat-innen-10-minutter-etter-at-jeg-har-stått-opp menneske. Hvis ikke funker jeg ikke. Og det skader da ikke å ta det litt med ro til søvnen har slippi taket heller.

-Yatzy. Med nupper. Noen syns det er stas å samle på nupper og satse alle kort på å få yatzy. Noen triumferer voldsomt når de klarer det på intet mindre enn 10 kast. Noen tror de kan prate med terningene og få de til å trille akkurat som han vil. Noen vinner med 4 poeng over meg (argh!) Noen klarte på irriterende vis å kaste seg gjennom hele spillet uten å stryke. Noen triumferer som om det er Det Største
som har skjedd i Noens liv. Denne Noen er en og samme mann. Han sitter nederst i hjørnet på bildet. Nuppetrynet med capsen på snei og han burde strengt tatt hatt et terningssmykke. Det har han ikke. Enda.



Av ting som ikke er som de burde vært, kan jeg nevne altfor mye lyn og torden, feber på Lillebøll, Pappabøll som er hjemme og maler, Bittelillebøll som plutselig ikke vil ha pupp lenger, Mammabøll, for anledningen uten pumpe, med brystspreng.

Men imorra er det meldt sol! Det blir fint.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...