06.06.2010

Ut i min hage




Min hage har syriner, den har ugress, bringebærbusker, gran, einer, bjørk, ja til og med en fin liten skog inn før man kommer til lekeplassen har vi. Ja, for vi har da lekeplass!

Hagen er vel strengt tatt ikke helt min (eller vår). Vi deler den med 656 andre leilighetseiere. Men vi bor i 1., så vi kan søke om å bygge trapp ned i Hagen. Antagelig får vi avslag, men det er fint å tenke på at vi nesten, nesten har en hage. Og at vi kanskje en gang, hvis styret vil oss vel, kan gå barbeint rett ned i gresset.

En enorm fordel med å eie 1/657 av et fellesareal et at det følger med en vaktmester som klipper plenen for oss. Ikke det at mammabøll noen sinne har klippet noe som helst, eller har planer om det. Hun blir tett i nesa, og overlater den jobben til andre. Om nesetettheten skyldes innbilt allergi eller om det faktisk er noe hun reagerer på, er uvisst, men man tar da forhåndsregler!

Enn så lenge så bærer vi alt rundt og har piknik rett på nedsida av verandaen under et syrintre. Og når lillebøll, som i dag sier mer fornuftige ting enn i går (se innlegg under) sier: "du må ligge og slappe av mamma," så skal ikke jeg krangle på det.

Så ligger jeg her da. Under et syrintre. I min/vår 1/657 hage!

2 kommentarer:

  1. Hei! Likar bloggen din. Mange kloke ting her ;) Legg meg til som følgje. Mvh

    SvarSlett
  2. Takk, og velkommen skal du være! Må sjekke ut din i morgentimene kjenner jeg. Til alt overmål begynte mor å blø nseblod synkront med baby gulper. Mannen har lagt seg over dyna mi, og det er ikke noe medfølelse å hente fra snorkende dynestjeler... Argh!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...