21.06.2010

TannlegeTrond og tennene mine

Stakkar, stakkar tennene mine. De fikk ikke være i fred fredag kveld. Normalt er dette tidspunktet da de egentlig bare skal tygge i seg nei-mat og slappe av frem til tennenes eier sovner sånn i 21-tida. Gapene og fornøyd. Men nå måtte jammen TannlegeTrond og tannlegestolen besøkes istedet.

TannlegeTrond har jeg forøvrig opparbeidet meg et tillitsforhold til da jeg i perioder har sett han oftere enn mange av mine venner. (Den forrige tannlegen min klarte aldri å vinne min tillitt der han gikk med et laken rundt seg, en knapp i ryggen, og ikke noe under. Bar, hårete, rygg på et tannlegekontor er ufint.)

Sånn ca i en gang i måneden rett etter lønningsdag under hele forrige mammapermisjon fikk TannlegeTrond besøk. Uansett, prosjekt "Redd Restene" funket relativt bra, og vi regnet det for avsluttet, men så feil kunne man altså ta.

TannlegeTrond er en koselig kar han, men han er en tannlege. Dessuten skulle det bare mangle at han var i godt humør og hyggelig så mye penger jeg har brukt hos han. Sist runde fikk jeg et prisoverslag som ikke fikk plass på en A4-side. Jeg er riktignok skyldig i å ha fortrengt tennene mine i 10 år, men allikevel. Nå orka jeg ikke spørre om totalsum en gang. Han var klar i sin tale: "Ikke til å redde! Død nerve! Ureparerbar! Rotfylling!"

Fredagsbesøket kosta 1200. Og da har vi ikke begynt på O Store Rotfylling engang. Så slapp jeg i hvertfall lure på hva feriepengene skulle brukes på..


(Litt lenger ned på sida har jeg fått en award der jeg skulle ønske meg 7 ting. Jeg kom i skade for å ønske meg at bedøvelsen skulle gå ut. Går det an å stryke det ønsket og heller ønske seg bedøvelse i en uke?)

5 kommentarer:

  1. Au, au, au. Du har vært veldig uheldig høres det ut som, det er da fint mulig å neglisjere tenner i 10 år uten at tenna skal ta hevn med å dø! Men hva i hule med den barhudede, behårete tannlegen!!! Kanskje det var en bevisst avledningsmetode fra hans side?

    SvarSlett
  2. Kan ikke forstå at mennesker velger å jobbe med dette. Jeg mister umiddelbart tillit til mennesker som er tannleger...

    SvarSlett
  3. Tannleger er eit nødvendig onde.....Hater å gå til tannlegen...Tannlege 1 høyrdes ekkel ut, fysj!

    SvarSlett
  4. Tannlege 1 tror jeg ikke er tannlege lenger. Det skulle nå bare mangle mener nå jeg. Ble kurert for tannlegeskrekk ved å være ofte hos tannlegen ihvertfall. Det er da noe!

    SvarSlett
  5. Stakkars, stakkars deg. Jeg gikk det løpet i fjor høst - tror jeg brukte over 10.000 på en jæ... seksårsjeksel. Men tenner må man jo ha, så hva skal man gjøre?

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...