25.03.2010

Kjøkken, reis deg!

Det er ikke mye her i huset som tyder på at det snart er påskeferie. For første gang på det jeg kan huske blir det skikkelig bypåske. Ikke det at vi ikke har noe å gjøre, for leiligheten trenger fortsatt litt (mye) oppussing. Først ute er kjøkkenet.

Etter vår formidable kjøpe-sofa-seanse lørdag, var vi på hvitevaretur på mandag. Mammabøll begynte å svette litt når noen ymta frempå at leveringstida på oppvaskmaskinen var i mai. Så mens jeg holdt meg i kjøkkenbenken og pustet med nesa fikk jeg roa meg og bekreftet at jo, vi kunne få den før. Og takk for det!

Min mormor sa engang at alle problemer kunne løses over oppvaskbenken, men det argumentet kjøper jeg ikke. Dessuten er det bedre å ha oppvaskmaskin og få problemer, enn å leve uten oppvaskmaskin, ha mange problemer som følge av at ingen vil ta oppvasken, for så å løse problemene over oppvasken igjen.

Vel, fredag kommer kjøkkenet flatpakka fra IKEA, og over påske kommer hvitevarene. Det gir meg meg håp om en stor, deilig sjokoladekake som noen kan bake til hun som har bursdag om under en måned. Og siden denne noen leser bloggen min, er det bare å henge i for å få kjøkkenet oppe å gå!

Enn så lenge blir det bare mat som ikke trenger stekeovn og pålegg som er litt varmere enn det det burde ha vært. Påskelammet må nok vente litt, men kanskje betyr det bare ekstra store påskeegg på bøllene!




Lillebøll har lagd potethode med karse i. Lukter godt og ganske fin synes jeg. God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...