15.03.2010

Å bo i en eske, eller 10

Bøllene har flytta og endelig er vi over i ny leilighet! Den siste uka ble hakket mer travel enn hva vi i utgangspunktet hadde tenkt. Vi er ikke dumme, så vi hadde tenkt at det kom til å bli veldig travelt, men når lillebøll toppa det hele med over 39 i feber og hjemmedager fra barnehagen var det ikke lett for noen å få gjort noe. En klengete, syk 2-åring er på ingen måte det man vil ha hjemme sammen med en 3-ukersbølle som hoster og er forkjøla.

Midt i dette kaoset sitter mammaen med puppen (skal ikke bry dere mer med den, men lillebøll presterte å si "mammaen til manda'n er pupp". Det sier vel alt). Og samtidig som jeg satt der, heller umobil, skulle jeg underholde to bøller, og klare å overse alle esker, søppelsekker, ikeabager og leker i stua. Ikke bare bare for en som liker å ha orden i rekkene. Pappabøll holdt på i den nye leiligheten, og fikk med god hjelp av venner og familie, pussa opp hele stua akkurat slik mammabøll ville ha den.

Endelig kom den store flyttesjaudagen. Venner og familie stilte opp med arbeidshansker og godt mot. Flyttinga gikk som en lek, og på 4 timer, inkludert kaffe- og kakepause, hadde familien bøll og alle møblene forflyttet seg 150 meter.

Nå flyr lillebøll rundt seg selv og roper: "ege rom, ege rom." Mamma- og pappabøll flyr rundt seg selv (og hverandre) og lurer på hvor alle tingene vi trenger er. Mammabøll starta forsåvidt friskt med å pakke ned sine egne sko et mystisk sted og endte med å flytte seg selv og bittelillebøll i pappabøll sine sko... Godt det ikke var langt og gå, størrelse 47 satt ikke som støpt på beina.

Og for de som lo av "kjøleskapet" vårt, og lurte på hvordan det skulle gå med maten vår. Det går fint, drikker iskald nesquik og temperaturen ligger sånn ca mellom -0,5 og 3,9 grader! Er det noen sak?


2 kommentarer:

  1. Se der ja! Kjøleskapet er jo gull!:) Liker å se at cavaen står lengst fram. Du sitter vel ute på den svære balkongen din i sola, med puppen ute og nipper til rosa cava du mammabøll, mens pappabøll er på jobb;)

    Godt å høre at flyttinga gikk bra. Jeg kommer opp å hjelper til en dag når jeg har blitt frisk!

    SvarSlett
  2. Registrerer nå at cava, fetaost, egg og sennepp står sammen. For en kombinasjon! Tror du må komme og hjelpe meg med den!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...