04.02.2010

Leilighetsjakt

Etter forrige helg og 3 visninger er det på`n igjen nå til helga. Riktignok bare en visning, men den vil vi virkelig ha. Vi har hele tida sagt at vi vil flytte så kort som mulig, og hva er vel da mer ideèllt enn å flytte et steinkast unna? For sikkerhets skyld sjekka jeg definisjonen, og opprinnelig var et steinkast "den lengden en voksen mann kunne kaste en nevestor stein" (For spesielt interesserte anbefales det å lese dette). Og pappabøll må vel klare å kaste en stein over gata? Han er da mann! Muligens en mann som nå syns det er greit at steinene er godt gjemt under snøen, men dog...

Tenk så fint det hadde vært om jeg kunne stått midt i gata med refleksvest og dirigert flyttelasset inn. Tror faktisk det går kjappere å gå enn å kjøre. Skal ikke håpe for mye, men man har jo forventninger, så stor fare for å bli skuffa.

Våre krav til ny leilighet er forøvrig:
-en dør til. Ikke så mye forlangt, men det betyr i praksis et rom til, og voksensoverommet skal ha egen dør som kan lukkes!
-ikke høyere enn 3. etasje. Egentlig var kravet ikke høyere enn 2., for prøv å være høygravid med handleposer og grinete lillebøll på snart 2 opp 40 trappetrinn. Men jeg har innsett at jeg ikke kommer til å være høygravid resten av livet og at lillebøll blir flinkere og flinkere til å gå, så nå er 3. etasje godtatt under tvil (men da bør leiligheten være fin!)
-badet bør være fint. Resten kan pusses opp (sier jeg som enten er kjempegravid på overtid eller akkurat blitt mamma til enda en.)
-hvis det bare er 3-roms må det være noen lure løsninger så man 1: kan gjøre om til 4-roms, eller 2: store soverom så barna kan dele.
-helst mer enn 70 kvadrat.

Så får vi se til helga, og ikke minst til uka hva som venter. Fare for at det kommer oppdatering uansett. Og går det ikke som vi vil, så graver vi kanskje frem en stein og sjekker om vi klarer å treffe blink på de som eventuelt får leiligheten...

2 kommentarer:

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...